Manga kurs på Avesta Art

Hej! Den 22 september så var jag till Verket på Avesta Art, på en Manga kurs.
 Det var hur kul som helst. Vi fick lära oss att rita manga. 
Jag och en klasskamrat var dit. Man fick fika där.
Vi var ca 13-24 år gamla, som var där. De äldsta som var dit var jag och
 en klasskompis. Vi var mest tjejer som var där och en liten grabb. 
Vi tecknade från kl 17:00-20:00, i 3 timmar! Så nu har man lärt sig att rita manga! 
Vi träffade den berömda Lisa Medin, som är en serietecknare!  Wohooo! 
Lisa Medin på instagram! Rätt häftigt att träffa en  
serietecknare på vekligheten, istället för framför skärmen! 

Så nu har man lärt sig att teckna manga,, som man tycker
att det var svårt att rita, för några år sedan. Jag kommer att
ta lite från manga stilen bland mina serier/konst, men ändå ha en egen stil. Bra va? 

Ha en fin kväll!
//kram från Ellen, serietecknare till Tidningen Bibelgänget

Kommentarer

Populära inlägg