Svar på era frågor

Hej alla söta! Här kommer frågor som vi har fått.. Hoppas att ni blir nöjda med svaren. Ledsen över att inlägget kommer sent.. Det är för vår internet har krånglat nu under kvällen. 


+Liene svärd från bloggen http://lifefromwithin.blogg.se/ ställde några frågor. :)
  1. Hur kommer du på alla karaktärerna?
  2. Har du en favoritkaraktär?
+Ellen Lundberg , serietecknaren svarar
Svar 1:  Malle kom jag på våren 2005. Det fanns en skoltidning när jag var yngre, så jag gjorde en serie om honom. Samma år kom hans syster Mami. :) 
År 2006 kom Greger till.
Greger kom till hösten 2006. Jag hade en mp3-spelare som jag spelade in på skoj skull. Jag teckande honom inte så mycket. Men de senaste året har man gjort det.
Cirkusgänget 2007-2013. År 2014 ändras dem helt. :)
Bibelgänget, kom till via ett projekt via mellanstadiet. Dem hette Cirkusgänget innan. När jag gick i 6:an ville fröken att vi skulle göra en kasper föreställning med cirkus som tema. Jag kom på cirkus-namnet san joe.

Det var år 2004 som föreställningen var jag och mina kill-kompisar kom på dockorna :
Mirjam hette Felicia innan.
Levi hette Mr.bean innan, 
Isak hette Dum innan, 
Jeremia hette Dumdum innan och Nathanael hette Tangopajas. 

 Efter cirkusföreställningen så blev det inget mera av det. Hösten 2007 skrev jag om föreställningen, från ett skoltidning på högstadiet.
Årets första nummer. 1/2010
Det var då jag började teckna. Inte för än 2010 kom mitt första nummer. År 2014 gjorde jag om deras stil, namn osv till Bibelgänget. Jag tyckte att deras dåvarande namn passade inte deras personlighet.

svar: Favorit-figur måste det vara Malle och Mami. För dom är mina allra första seriefiguren som jag har hållit på längst. Har haft andra figurer innan tillsammans med syrran. Gjorde en serie med henne. Men sen blev det inte av det. Jag fortsatte att göra egna serier. :) Det blev Bibelgänget, Malle, Mami och Greger.

Men de senaste året har jag gillat mera dem andra figurerna. :) De svåraste att teckna är just Bibelgänget. Men djuren är det lättaste att teckna.  Tack för era frågor 
♡kram♥ 

Kommentarer

  1. sv: Oj, jag vet inte. Är dålig på tips.

    Kul att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det gör inget, om du inte kommer på några tips! :) Du kanske kommer på något nån annan gång.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg