Greger som detektiv, nästan klart

Ny Greger serie, Den galna kaninen. Han kallas ibland för Galnis. :-) Och ja.. jag jobbar fortfarande med 1/2014 med Bibelgänget. En sen sportlov-nr. 
 Greger som detektiv. 

-Tjena! Det är jag, Greger som en detektiv. 
-Jag ska lösa alla gåtor i Tember! (Tember heter byn som Bibelgänget, Malle, Mami och Greger bor tillsammans med Tember-borna. Det bor kasperdockor, djur och människor. )
- Så se upp alla skurkar! Ingen är bättre en jag på det här 

Gregers familj kollade på Greger.
 - Nu leker Greger igen. 
Deras barn: - Pinsamt! 

- Nu ska jag läsa lusen av Kannibal-vikingarna, hehe! ( Det är några marsvin från Ryssland som är kannibaler och vikingar. Dem är Gregers största rädsla och fiende. De försökte äta upp honom, när han var i Ryssland och skulle interljua folk om nyttigheter, när han var ung. Som tur kom hans bästa vän och räddade honom)

Gregers familj: - Greger Filip Garden Morot-Sten Marshmallows! Sluta lek med våra grönsaker och rotfrukter! ! - Pappa då! (Konstigt mellan namn han har. marshmallow är Gregers och familjens efternamn. Filip Garden Morot-Sten är Gregers andranamn.) 

Vad tycker ni? Ha de fint!
kram +Ellen Lundberg  serietecknare till Bibelgänget. :)

Kommentarer

Populära inlägg