Här är jag

Hejsan! Jag heter +Ellen Lundberg . Det är jag som tecknar till Bibelgänget. :) Jag har alltid gillat att skapa, teckna och rita. Jag gillar också att uppträda, sjunga och spela piano. Förutom det estetiska så gillar jag att fotografera, umgås med vänner, läser, åka till kyrkan, träna, Finland, Mumintrollet och mycket mera. 
Jag har tecknat +Bibelgänget San Joe sen 2007, men inte för år 2010, så kom mitt första nummer. Jag kopierade mina serier och delade ut till mina närmsta. 
Så här ser jag ut. 
Hösten 2011 skaffade jag min första dator, så skaffade jag Comic Life. Jag fixade alla pratbubblor till mina serier. Jag har haft min serie i några år. Nya idéer kommer upp hela tiden. ^^ Nu heter Bibelgänget, förut hette dem Cirkusgänget. Men det finns ingen Cirkus i mina berättelser, bara om Bibeln, Jesus, kompisar och mycket mera. 

Jag vill gärna berätta min tro på Jesus och hur det är att vara troende, på ett enkelt sätt.  Via mina seriefigurer Bibelgänget, Malle, Mami, Greger och mycket mera. 

Ibland så kommer massor idéer i mitt huvud, så jag hinner inte med och slutföra mina idéer. Haha! Men, just nu så tecknar jag inför årets första nummer Bibelgänget- Den bortglömda vännen. 

Har ni några förslag, eller teckningar som ni vill visa till Bibelgänget? Maila till bibelganget@gmail.com
Ha de så fint
kram från Ellen 
p.s här är min vanliga blogg. http://finlandsgullet.wordpress.com/ 

Kommentarer

Populära inlägg